ارتعاش چیست ؟
ارتعاش عاملی است که در ارتباط با بهره برداری بایستی مورد توجه قرار گیرد. دهانه های بلند و دال های نازک منجر به ایجاد ارتعاش غیر قابل قبول خواهند شد. کف های بتن مسلح به دلیل داشتن ضخامت کمتر و دهانه بلندتر نسبت به دالهای بتن مسلح معمول، بیشتر مستعد ارتعاش های فراتر از محدوده مجاز خواهند بود. این در حالی است که۲عامل منجر به کاهش ارتعاش در این کف ها خواهد شد.اوال ً این دالها به دلیل ضخامت کمتر جرم کمتری دارند و در ثانی به دلیل حذف ترک ها سختی بیشتری خواهند داشت. این دو عامل باعث ایجاد فرکانس طبیعی باالتری خواهند شد.به هر ترتیب در دهانه های ارتعاش دالهای پیش تنیده در دهانه های نسبتا ً بزرگ زیر اثر قدم زدن بایستی کنترل گردد .

لرزش سقف سازه

لرزش سقف یکی از مشکلاتی که در سازه های بتنی همانند تیرچه بلوک ، یوبوت ، وافل و  یا سازه فلزی در دهانه های بزرگ از ۱۰ متر به بالا با آن روبرو خواهیم شد . لرزش در سقف در اثر بارهای دینامیکی و یا پرش افراد در روی سقف  سازه هایی با کاربری  تجاری ، تالار ، ورزشی و یا کاربری های مسکونی- اداری میباشد .

کاهش لرزش سقف در دال پیش تنیده

پیش تنیدگی دال بتنی این مزیت را در سقف به شما خواهد داد و آن هم کاهش و یا از بین بردن لرزش سقف و یا بارهای دینامیکی میباشد که به دلیل بکار گیری استرند (کابل پیش تنیدگی )خواهد بود . مزیتی که سایر سیستمهای ساخت به هیچ عنوان دارای چنین مزیتی نخواهند بود .

کاهش لرزش سقف